کدا(کسب دانش اینترنتی)

کدا(کسب دانش اینترنتی)

(Internet knowledge acquisition)Keda
کدا(کسب دانش اینترنتی)

کدا(کسب دانش اینترنتی)

(Internet knowledge acquisition)Keda

دانلود کتابچه بازاریابی الکترونیک


کتابچه بازاریابی الکترونیک

ساده ترین تعریف تجارت الکترونیک ، تجارتی است که بوسیله ابزارهای الکترونیکی انجام می شود که این خود قطعا شامل تلفن و فکس برای انجام فعالیتهای تجاری خواهد بودبدین معنی که هرزمانی که شما کاتالوگی را مثلا از طریق پست دریافت می کنید یا فکس ارسال می کنید و یا گوشی تلفن را برمی دارید در حال انجام معاملات و تراکنشات تجارت الکترونیک هستید

دانلود کتابچه بازاریابی الکترونیک

بازار
بازاریابی
تجارت الکترونیک
کسب وکار
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 588 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 100

 

بخش اول:کلیات تجارت الکترونیک 4

تعاریف گوناگون از تجارت الکترونیک 4

EDI: انتقال الکترونیکی داده ها 6

مفاهیم کلیدی تجارت الکترونیک: 6

تجارت الکترونیک و حذف مرزها 7

دلایل ایجاد تجارت الکترونیک 8

بخش دوم: انواع مدلهای کسب و کار در تجارت الکترونیک 10

انواع تراکنشات در تجارت الکترونیک 11

تعریف مدل تجاری ( (Business Model: 12

گزینش مدل تجاری Business Model: 13

بخش سوم : بازاریابی الکترونیک 15

تعریف بازاریابی الکترونیک (اینترنتی): 16

فواید بازاریابی الکترونیک 17

فرصتهای بازاریابی الکترونیک در سطح بین الملل 18

آمیخته بازاریابی الکترونیک: 20

عناصرآمیخته بازاریابی الکترونیک: 20

بخش چهارم :بررسی رفتار خرید مصرف کنندگان Online و فاکتورهای اثرگذار بر فرایند خرید 28

طبقه بندی مصرف کنندگان آنلاین ازدید گروه مشاوران بستون 29

رفتار خرید آنلاین 31

عناصر تشکیل دهنده تجربه وب web experience 33

بررسی آیتم Usability (قابلیت استفاده) و زیرمجموعه آن 34

بررسی آیتم Interactivity (تعامل) و زیرمجموعه آن 35

بررسی آیتم Trust(اعتماد ) و زیرمجموعه آن 36

بررسی آیتم Aesthetic(زیباشناسی ) و زیرمجموعه آن 37

بررسی آیتم Marketing mix(آمیخته بازاریابی ) و زیرمجموعه آن 37

بخش پنجم : بازاریابی پست الکترونیک ، اولین روش بازاریابی الکترونیک 38

کاربردهای بازاریابی پست الکترونیک: 39

چند تعریف کلیدی در بازاریابی پست الکترونیک 40

بازاریابی مستقیم پست الکترونیک (Direct email marketing) 42

مزایای بازاریابی پست الکترونیک 43

روشهای بازاریابی پست الکترونیک 45

جایگاه CRM دربازاریابی پست الکترونیک 50

طرحی برای رشد و توسعه ایمیلها: 55

نقش نرم افزارهای طراحی شده در بازاریابی پست الکترونیک 59

حفظ حریم شخصی در پست الکترونیک (privacy) 60

پیام های بیش از اندازه 61

شخصی سازی بیشتر یا کم تر؟ (personalization) 62

تعارض در کانالهای Brick & Click: 62

خریداران دمدمی مزاج 63

بخش ششم : بازاریابی ویروسی ، دومین روش بازاریابی الکترونیک 64

تعریف بازاریابی ویروسی 64

مزایای بازاریابی ویروسی 66

عناصر استراتژی بازاریابی ویروسی 67

تکنیک های بازاریابی ویروسی 68

تعریف Viral Email Marketing : 70

اهداف بازاریابی پست الکترونیک ویروسی: 71

بخش هفتم: تبلیغات آنلاین ، سومین روش بازاریابی الکترونیک 74

اهداف تبلیغات آنلاین 75

ایجاد آگاهی ازبرند(Brand Awarness) 75

ایجاد ترافیک و فروش 76

تبلیغات آنلاین و بازارهای هدف 76

چالش در تبلیغات آنلاین 77

بخش هشتم : بازاریابی مشارکتی ، چهارمین روش بازاریابی الکترونیک 89

مزایای یک برنامه مشارکتی 89

بخش نهم: تبلیغات موتورهای جستجو، پنجمین روش بازاریابی الکترونیک 97

چگونگی لیست شدن در موتور جستجوی گوگل 98

راههایی برای اندازه گیری نتایج فعالیتهای خود: 100

 


کتابچه

"بازاریابی الکترونیک"

 

مباحث ویژه رشته IT

دوره کارشناسی

 

بخش اول:کلیات تجارت الکترونیک

تعاریف گوناگون از تجارت الکترونیک

ساده ترین تعریف تجارت الکترونیک ، تجارتی است که بوسیله ابزارهای الکترونیکی انجام می شود که این خود قطعا شامل تلفن و فکس برای انجام فعالیتهای تجاری خواهد بود.بدین معنی که هرزمانی که شما کاتالوگی را مثلا از طریق پست دریافت می کنید یا فکس ارسال می کنید و یا گوشی تلفن را برمی دارید در حال انجام معاملات و تراکنشات تجارت الکترونیک هستید. ( کتابCIW E-commerce Designer. Certification Bible نوشته Chris Minnick & Margaret T.Minnkk, )

 

تجارت الکترونیک می تواند بعنوان مجموعه ای ازکامپیوترهای متصل به اینترنت تعریف شود که فعالیتهای تجاری را ساپرت نموده و باعث افزایش سرعت تحویل و کاهش هزینه های عملیاتی می شود ضمن اینکه سبب بهبود فرایند تصمیم گیری و کاهش هزینه های عملیاتی، توسعه کانالهای توزیع و بازارها، کاهش و حذف تلاشهای بیهوده و مضاعف از پروسه فعالیتها خواهد شد. ( E-commerce & Internet law نوشته j.Dianne Brinson, Benary Dara-Abrams, Jennifer Masek ).

 

سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی(OECD) تجارت الکترونیک را چنین تعریف کرده است:" انجام تجارت کالاها و خدمات ازطریق وب است چه آن دسته ازکالاها و خدماتی که قابلیت ارائه و تحویل از طریق وب را دارند و چه آنهایی که این قابلیت را ندارند . در حقیقت تجارت ازطریق ابزارهای فناوری جدیدی است که تمام جنبه های تجارت را اعم از ایجاد بازار تجاری، سفارش دهی، مدیریت زنجیره عرضه، معاملات پول را در بر میگیرد.البته برای گسترش EC لازم است که پیش نیازهای این تکنولوژی ازجمله زیر ساختهای مخابراتی EDI ، کاتالوگهای شبکه ای برای مسایل قانونی، ایمنی پیام رسانی مهیا شود تا بتوان عملکرد یک شرکت را بهبود بخشید.

 

آقای Zwass(1998) تجارت الکترونیک را چنین تعریف نموده است:

به اشتراک گذاشتن اطلاعات تجاری، حفظ ارتباطات تجاری و انجام تراکنشات بازرگانی بوسیله شبکه های ارتباطات راه دور.

 

دولت انگلستان نیز از یک مفهوم گسترده در این ارتباط استفاده کرده است :

تجارت الکترونیک به مبادله اطلاعات در طول شبکه های الکترونیکی و در هر مرحله از زنجیره تامین گویند خواه با یک سازمان باشد یا میان چند شرکت و مصرف کنندگان یا میان بخش خصوصی و دولتی، هزینه ای برای آن پرداخت شود یا نشود.

با توجه به این تعاریف تجارت الکترونیک تنها محدود به خرید و فروش واقعی محصول نیست و فعالیتهای قبل و بعد فروش را هم در طول زنجیره تامین و عرضه در بر می گیرد.

 

Kalakota& Whinston (1997) چهار دیدگاه را در زمینه تجارت الکترونیک ارائه می کند:
منظر و دیدگاه ارتباطی (Communication Perspective) یا ارائه اطلاعات، محصول و خدمات یا پرداخت بوسیله ابزارهای الکترونیکی

  1. دیدگاه فرایندی تجارت (A business process perspective) یا بکارگیری تکنولوژی جهت اتوماتیک سازی تراکنشات تجاری و جریانات کاری
  2. دیگاه خدمات (A service perspective) یا کاهش هزینه ها همزمان با افزایش سرعت و کیفیت خدمات قابل ارائه
  3. دیدگاه آنلاین (online perspective) یا خرید و فروش محصولات و اطلاعات به شکل آنلاین

(, Internet Marketing Strategy, Implementation and Practice نوشته آقای (Dave Chaffey

می بینیم که طبق دیدگاههای فوق بکارگیری تجارت الکترونیک تنها منحصر به خرید و فروش نیست بلکه کاهش هزینه ها، اتوماتیک سازی برخی جریانات کاری و ارائه اطلاعات هم ازابعاد اصلی این ابزار جدید می باشد.

 

 

EDI: انتقال الکترونیکی داده ها

انجام فعالیتهای تجارت الکترونیک از طریق شبکه های کامپیوتری با فرمت استانداری که در ابتدا جهت به اشتراک گذاشتن اطلاعات ایجاد شده بود و تحت عنوان EDI یا ٍElectronic Data Interchange شهرت دارد، آغاز شد.EDI متدی برای انتقال اطلاعات میان بانکها و سایر شرکتها در یک سیستم بسته است. EDI در سیستم سفارش دهی،پروسه کارت اعتباری و سپرده گذاری مستقیم و بسیاری از فرایندهایی که در طول سه دهه گذشته کاربرد داشته اند، استفاده می شده است.ATM یا Automated Teller Machine و کارتهای اعتباری نمونه هایی از نوعی تجارت الکترونیک است که قبل از ایجادوب وجود داشته است.
( کتابCIW E-commerce Designer. Certification Bible نوشته Chris Minnick & Margaret T.Minnkk, .)

 

مفاهیم کلیدی تجارت الکترونیک:

تجارت الکترونیک تجارتی است که از طریق رسانه های الکترونیکی چون تلویزیون و فکس، اینترنت و شبکه های خصوصی انجام میشود.تعریف دیگری هم در این زمینه ارائه شده است و آن پیوستگی میان سرویس های ارتباطی[1]، مدیریت داده[2] و مباحث امنیتی[3] است که انتقال اطلاعات را درباره فروش کالا و خدمات سهولت می بخشد.درک معنی این سه واژه برای درک تجارت الکترونیک ضروری است هر چند که این مفاهیم در تجارت الکترونیک شباهتهای بسیاری با تجارت سنتی دارد.

 

سرویس های ارتباطی: این قسمت شامل روش و نحوه انتقال اطلاعات ازخریدار به فروشنده است .بعنوان مثال هنگام استفاده ازوب سایتهای معمولی تجارت الکترونیک، خریداران ازسبد خرید استفاده می کنند تا محصولات خریداری شده را سورت کنند و سپس این فرایند چک می شود تا اطلاعات لازم به فروشندگان انتقال یابد.

 

امنیت : متد حفظ امنیت اطلاعات از هکرهای موجود ازطریق سندیت دادن و شناسایی منابع اطلاعاتی و تضمین حریم شخصی و درستی و صحت اطلاعات است.معمول ترین متد و استانداردی که برای نقل و انتقال اطلاعات در طول اینترنت انجام می شود SSLیا بعبارتی Secure Socket Layer است که اکثر موتورهای جستجو و نرم افزارهای جستجو با نشان دادن یک آیکن مانند قفل، امنیت سایت را تعیین می کنند.

 

مدیریت اطلاعات: این بخش فرمت و شکل تبادل اطلاعات را تشریح می کند هنگامی که اطلاعات خریدار به فروشنده جهت پردازش انتقال می یابد باید این مسئله تعیین شود که با چه فرمتی اطلاعات در اینترنت انتقال یابد مثلا اطلاعات پرداخت مثل شماره کارت اعتباری باید از طریق پروتکلهای استاندارد اینترنت انجام شود. (CIW E-commerce Designer. Certification Bible نوشتهChris Minnick & Margaret T.Minnkk, )

 

Chaffey & Smith (2001) اشاره می کنند که تکنولوژی اینترنت می تواند برای رسیدن به اهداف ذیل بکار گرفته شوند:

  1. شناسایی : اینترنت می تواند در تحقیقات بازار برای پیدا کردن خواسته ها و نیازها ی مشتریان بکار رود.
  2. پیش بینی(anticipate) : اینترنت کانالی است که از طریق آن مشتریان به اطلاعات دسترسی پیدا کرده و اقدام به خرید می کنند .درک این تقاضا برای مدیریت تخصیص منابع به بازاریابی الکترونیک بسیار اساسی است.
  3. ایجاد رضایت: یک فاکتور اساسی موفقیت در بازاریابی الکترونیک ، کسب رضایت مشتری از طریق کانال الکترونیکی است مثل سهولت استفاده از یک سایت و میزان فعالیت آن و اینکه چطور یک محصول فیزیکی ارسال می شود یا چه استانداردی برای ارائه خدمت به مشتریان وجود دارد. (, Internet Marketing Strategy, Implementation and Practice نوشته آقای Dave Chaffey )

Bocij et al (1999) مزایای بکارگیری اینترنت در تجارت الکترونیک را در 6c ذیل خلاصه کرده است:

  1. Cost Reduction
  2. Capability
  3. Competitive advantage
  4. Communication improvement
  5. Control
  6. Customer service improvement

تجارت الکترونیک و حذف مرزها

در حال حاضر تجارت الکترونیک ازبسیاری از محدودیتهایی که در اشکال قبلی خود داشتند خارج شده است.مثل هزینه های بالای پیاده سازی EDI چرا که مستلزم ایجاد شبکه های خصوصی بود یا سفارش تلفنی دادن که مستلزم بکارگماردن یک تلفنچی برای پاسخگویی به تلفن ها است .بسیاری از اشکال تجارت الکترونیک شامل محدودیتهایی چون محدودیت ساعات خرید یا محدودیت جغرافیایی بودند اما اینترنت توانست برای تبادل اطلاعات راههایی را ایجاد کرده و این مشکلات را حل کند. پس از معرفی web browser چون Mosaic و Netscape در سالهای93و 94 وب سایتهای خرده فروشی چون Amazon به شکل آنلاین فعالیت خود را آغاز نمودند.در حال حاضر نیز هزاران وبسایت تجارت الکترونیک وجود دارد و روزبروز هم تعداد آنها افزایش می یابد. (CIW E-commerce Designer. Certification Bible نوشته Chris Minnick & Margaret T.Minnkk )

 

دلایل ایجاد تجارت الکترونیک

درمدت زمان کوتاهی تجارت الکترونیک از یک تجربه آکادمیک به بخش مهمی از تجارت جهانی مبدل شده است.تجار و مشتریان و مصرف کنندگان به دلایل متعددی جذب دنیای تجارت الکترونیک شده اند.سه دلیل عمده آن باز شدن بازارهای جدید، افزایش کارایی و توسعه توانمندیهای موجود در تجارت سنتی بوسیله تجارت الکترونیک است.

 

  1. باز شدن بازارهای جدید :

در اینترنت تجار قادرند که کالای خود را بدون هزینه های زیاد و محدودیتهای جغرافیایی که در یک فروشگاه فیزیکی وجود دارد بفروش برسانند، ضمن اینکه کالای بیشتر را به مشتریان بیشتری که خارج از حیطه دسترسی آنها قراردارد می فروشند. مصرف کنندگان نیز قادرند کالای مورد نیاز خود را از تاجر یا بازرگان بدون نیاز به دسترسی به فروشگاه فیزیکی تهیه کند.

  1. افزایش کارایی:

هر مانعی که میان یک کسب و کار و مشتریان قرار بگیرد سبب از دست رفتن کارایی خواهد شد. در دنیای واقعی تجارت برخی از این موانع عبارتند از فاصله مکانی، ساعات فعالیت مجموعه های تجاری، نیاز به توزیع کنندگان و واسطه ها.

تجارت الکترونیک برای انواع کسب و کار ایجاد جذابیت خواهد کرد چرا که به مدیران آنها اجازه می دهد ارتباط مستقیم بیشتری را با مشتریان برقرار کنند.اما این توانایی را نیز به خرده فروش می دهد که براحتی قیمت ها و محصولات را با هم مقایسه کند ضمن اینکه خریدهای اینترنتی از پرداخت مالیات فروش معاف می باشند.

  1. توسعه توانمندیهای موجود در تجارت سنتی:

یکی ازبهترین نمونه های تجارت الکترونیک Amazon.com است . آمازون از دیدگاه رقابتی با سایر وب سایتهای خرده فروش رقابت می کند و گاها نیز از این پایگاه کپی برداری می شود چرا که آمازون فعالیتهایی را انجام می دهد که سایر کتابفروشیها قادر به انجام آن نیستند ، یک انبار فوق العاده غنی از کتب، نه فقط مشهورترین کتب بلکه هر کتاب چاپی در ارتباط با هر موضوعی را در انبار خود نگهداری می کند.شما نیازمند این هستید که بتوانید در هر زمانی به یک کتاب فروشی خوب دسترسی داشته باشید و آمازون توانسته این مشکل را حل کند و از این استعداد و صلاحیت در وب استفاده کرده است.نمونه دیگر peapod.com و Webvan.com و homegrocer.com را در زمینه سفارش گیری انواع خواربار در نظر بگیرید. این سه پایگاه اینترنتی با خرده فروشیها همکاری دارند تا بتوانند امکان خرید و تحویل آنلاین جنس به مشتری را فراهم کنند و یکی از نگرانی های اصلی که مشتریان بالقوه درباره این نوع از سرویسها دارند بحث کیفیت است که هر چقدر بیشتر تحقق پیدا کند قادر خواهند بود اعتماد مشتریان بیشتری را بخود جلب کنند این بازار بالقوه توان زیادی دارد چرا که خرده فروشی کار بسیار دشواری است که افراد اندکی به انجام آن تمایل دارند."


بخش دوم: انواع مدلهای کسب و کار در تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک فرایند خرید و فروش، نقل و انتقال و مبادله محصول ، خدمات و اطلاعات را از طریق شبکه های کامپیوتری و همچنین اینترنت شامل می شود.برخی افراد E-business را با E-commerce با یک معنی بکار می برند در حالیکه E-business معنای گسترده تری دارد و نه فقط خرید و فروش کالا و خدمات بلکه ارائه خدمت به مشتری و همکاری با شرکای تجاری و نقل و انتقالات الکترونیکی درون یک سازمان و E-Learning را نیز شامل می شود.تجارت الکترونیک می تواند بسته به میزان Digitization یا دیجیتالی بودن ، ازفیزیکی تا دیجیتالی طبقه بندی شود. میزان دیجیتالی بودن به سه عامل ذیل مرتبط می شود:

  1. محصول یا خدمتی که فروخته می شود.(Product)
  2. فرایندها (Process)
  3. واسطه ها (Intermediary)

 

Choi et al در سال 1997 چهارچوبی برای تشریح ترکیبات مختلف و ممکن این سه بعد فوق ایجاد کرده است.یک محصول می تواند فیزیکی یا دیجیتالی باشد. یک فرایند می تواند فیزیکی یا دیجیتالی باشد ، یک آژانس یا واسطه می تواند فیزیکی یا دیجتالی باشد.در تجارت سنتی هر سه بعد فیزیکی اما در EC همه دیجیتالی هستند ، بقیه موارد شامل ترکیبی ازابعاد فیزیکی و دیجیتالی خواهد بود.

اگر حداقل یک بعد دیجیتال باشد آن شرایط را تحت Partial ecommerce می خوانیم مثلا خرید یک پیراهن از فروشگاه الکترونیک Wal-Mart یا یک کتاب ازآمازون، چراکه بازرگان یا فروشنده بطور فیزیکی کالا را با FedEx ارسال می کند. در حالیکه خرید یک کتاب الکترونیکی ازآمازون یا نرم افزار از Buy.com تجارت الکترونیک خالص یا Pureecommerce است چون محصول ، پرداخت آن و آژانس هایی که آن را توزیع و تحویل می دهند بطور آنلاین عمل می کنند.


[1]Communication Services

[2]Data Management



شامل ورد 100 صفحه ای

دانلود کتابچه بازاریابی الکترونیک

دانلود پاورپوینت کتاب بازاریابی بین المللی تالیف میرزا حسن حسینی


پاورپوینت کتاب بازاریابی بین المللی تالیف میرزا حسن حسینی

دانلود پاورپوینت کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی، در قالب pptx و در 295 اسلاید، قابل ویرایش، شامل فصل اول کلیات بازاریابی بینالمللی، فصل دوم محیط فرهنگی در بازاریابی بین المللی، فصل سوم ارتباطات و مذاکرات در فعالیتهای بازاریابی بینالمللی، فصل چهارم محیط سیاسی و قانونی در بازاریابی بین‌المللی، فصل پنجم تحقیقات بازاریابی بین‌المللی

دانلود پاورپوینت کتاب بازاریابی بین المللی تالیف میرزا حسن حسینی

دانلود رایگان پاورپوینت کتاب بازاریابی بین المللی تالیف میرزا حسن حسینی
پاورپوینت کتاب بازاریابی بین المللی تالیف میرزا حسن حسینی
کتاب بازاریابی بین المللی تالیف میرزا حسن حسینی
پاورپوینت کتاب بازاریابی بین المللی حسینی
کلیات بازاریابی بین المللی
محیط فرهنگی در بازاریابی بین المللی
ارتباطات و مذاکرات در فعالیتهای بازاریابی بین المللی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1671 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 295

دانلود پاورپوینت کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی، در قالب  pptx  و در 295 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

فصل اول: کلیات بازاریابی بینالمللی 

هدف بازاریابی

تعریف بازاریابی

تعریف بازریابی بین‌المللی

اهمیت تجارت جهانی

تفاوت‌های بازار‌های داخلی و بین‌المللی

بازاریابی تطبیقی

بازاریابی بین‌المللی و سطوح آن

سطوح طبقه‌بندی رقابت تجاری

عناصر مزیت استراتژیک بازاریابی

تفاوت عمده  بازاریابی  داخلی  و  بین‌المللی

عوامل خارجی  محیط  بازاریابی  بین‌المللی

عوامل اقتصادی

عوامل اقتصاد بر اساس درآمد ملی

عوامل سیاسی

عوامل فرهنگی

 

فصل دوم: محیط فرهنگی در بازاریابی بین المللی

اهمیت فرهنگ در بازاریابی بین‌المللی

تعریف فرهنگ

عناصر فرهنگ

مذهب

نمونه‌های تاثیر مستقیم مذهب بر فعالیت‌های تجاری

تحریم‌ها و تجویزهای مذهبی

نگرش به موقعیت زنان

عادات

سطح تحصیلات

هنر در بازاریابی

تشابهات فرهنگی و استانداردسازی فعالیت‌های بازاریابی بین‌المللی

فواید استانداردسازی خط‌مشی بازاریابی

 

فصل سوم: ارتباطات و مذاکرات در فعالیتهای بازاریابی بینالمللی 

اهداف ارتباطات

تعریف فنون مذاکرات  تجاری

ارکان مذاکرات بازاریابی

روش‌های  مذاکرات  بازاریابی

مذاکره ملایم

مذاکره خشن

مذاکرات منطقی  یا  اصولی

مراحل مذاکره

مهارت‌های مورد نیاز در مرحله پیش‌مذاکره

مهارت‌های مورد نیاز مذاکره گسترده

مهارت‌های مورد نیاز مذاکره تلفیقی

مهارت‌های مورد نیاز در مرحله تصمیم‌گیری و اقدام

مهارت‌های مورد نیاز در مرحله پس مذاکره

نکات مهم در مذاکرات بازاریابی بین‌المللی

تاکتیک‌های مهم در فرآیند مذاکره

 

فصل چهارم: محیط سیاسی و قانونی در بازاریابی بین‌المللی 

روند تئوری‌های تجارت بین‌الملل

نظریه مزیت مطلق

نظریه مزیت نسبی

دوره‌های تجارت و تولید

سهم ایران از بازار جهانی

سهم ایران و کشورهای منتخب در صادرات جهان

درهم‌آمیزی اقتصادی ایران با اقتصاد جهانی

دلایل متعدد بودن قیمت سهام در بازار

تقسیم‌بندی صورتحساب تراز پرداخت‌ها

تراز پرداخت‌ها و تصمیم‌گیری بازاریابی

خط‌مشی بازرگانی

دلایل اقتصادی

دلایل غیراقتصادی

تعرفه‌های گمرکی

حقوق گمرکی

تعرفه گمرکی

سود بازرگانی

تفاوت حقوق گمرکی و سود بازرگانی

آثار وضع تعرفه بر واردات

سهمیه‌ها

کنترل ارز

تعرفه‌های گمرکی نامرئی

سازمان‌های تسهیل کننده تجارت جهانی

انواع گروه‌بندی ‌های بازار بین‌المللی

اهداف ایجاد مناطق آزاد تجاری

عوامل توفیق مناطق آزاد تجاری  در برخی کشورها

دلایل عدم توفیق مناطق آزاد تجاری  در برخی کشورها

عملکرد مناطق آزاد ایران در حال و آینده

اتحادیه حقوق گمرکی

بازار مشترک

اتحادیه اقتصادی

همکاری های عمده بین المللی

اثرات ایجاد یک بلوک تجاری

عوامل اثربخشی یک بلوک تجاری

سیستم‌های مالی بین‌المللی

بانک جهانی

عوامل تاثیرگذار بازار

درجه توسعه اقتصادی کشور

طبقه‌بندی روسو

مرحله قبل از جهش

وضعیت طبیعی کشور

عوامل زیربنایی

جمعیت

سایر عوامل اقتصادی

 

فصل پنجم: تحقیقات بازاریابی بین‌المللی

وسعت کار بازاریابی بین‌المللی

مهارت‌های مهم از تکنیک‌های تحقق بازاریابی داخلی برای استفاده در بازارهای خارجی

مشکلات تحقیق بازاریابی در کشورهای مختلف

مشکلات فرهنگی

برخی مشکلات فرهنگی

مشکلات تکنیکی یا فنی

مشکلات داده‌ها

سیستم اطلاعاتی بازاریابی

ارکان اساسی سیستم اطلاعاتی بازاریابی

شناخت اطلاعات مورد نیاز سیستم

طبقه‌بندی اطلاعات

اطلاعات دستوری

اطلاعات منابع

دسته‌بندی اطلاعات مربوط به بازار

اطلاعات بازار بالقوه

رفتار و گرایش مصرف‌کنندگان

شبکه‌های توزیع

جمع‌آوری اطلاعات سیستم اطلاعات بازاریابی

مراحل روش علمی تحقیق در بازاریابی

پردازش اطلاعات جمع‌آوری شده

اهداف اصلی پردازش اطلاعات

 

فصل ششم: استراتژی‌های ورود به بازارهای جهانی در بازاریابی بین‌المللی

مقاصد درانتخاب استراتژی

شاخه‌های عمومی استراتژی

رهبری هزینه‌ها

تمرکز روی توانایی های اصلی شرکت

برتری طلبی

مراحل دستیابی به استراتژی توسعه

مراحل توسعه استراتژی ورود به بازارهای بین المللی

عوامل موثر در شکل گیری استراتژی بازار

عوامل بازار

تقسیم بندی بازار

عوامل جغرافیایی

حالات مختلف توسعه جغرافیایی

وضعیت برتر

وضعیت با برتری تولید

وضعیت با برتری موقعیت جغرافیایی

حالت ضعیف

عوامل رقابتی

عوامل شرکت

تصمیم گیری ورود به بازار

عوامل موثر بر توسعه استراتژی بازاریابی بین المللی

ریسک و کنترل ورود به بازار جهانی

ریسک و کنترل ورود به بازار

چگونگی ورود به بازار بین المللی

شرایط ورود شرکت ها به بازار بین المللی

علل ورود شرکت ها به بازار بین المللی

استراتژی های ورود به بازار جهانی

صادرات

صادرات غیر مستقیم

صادرات مستقیم

تولید در خارج از کشور

فروش خارجی از طریق خریداران داخلی

فروش از طریق شرکت های توزیع کننده دیگر

شرکت های مدیریت صادرات

مزایای شرکت های مدیریت صادرات

معایب شرکت های مدیریت صادرات

شرکت های تجاری

معایب شرکت های تجاری

دلالان و نمایندگان صادرات

صادرات مستقیم از طریق نمایندگی های فروش

معیارهای شناسایی نمایندگی های فروش

معیارهای انتخاب یک نمایندگی فروش

صادرات مستقیم توسط توزیع کنندگان

نظارت بر توزیع کننده

روشهای دیگر صادرات مستقیم

تولید در خارج از کشور

استراتژی های مختلف جهت تولید در خارج از کشور

دلایل عمده انتخاب استراتژی های تولید در خارج از کشور

تولید براساس قراداد

مزایای استراتژی  تولید قراردادی

معایب استراتژی  تولید قراردادی

حق الامتیاز

موارد اصلی در واگذاری امتیاز

مزایای روش حق الامتیاز

معایب روش حق الامتیاز

کاهش معایب روش اعطای مجوز تولید

مونتاژ

سرمایه گذاری بر اساس مالکیت کامل

دلایل مالکیت یک واحد تولیدی

خرید یک شرکت خارجی

سرمایه گذاری مشترک در بازارهای خارجی

مزایای سرمایه گذاری مشترک

معایب سرمایه گذاری مشترک

استراتژی خروج

 

فصل هفتم: سیاست های تولید در بازاریابی بین المللی

تعریف کالا

دوره عمر کالا

استراتژی تصمیم گیر ی در مورد عرضه محصولات به بازارهای بین الملل

نمودار سیکل عمر کالا

استراتژی عرضه محصول جدید

عوامل تشویق استراتژی غیریکسان نمودن تولید کالا (انطباق کالا)

استراتژی یکسان سازی تولید کالا در بازاریابی بین المللی

دلایل استفاده از استراتژی یکسان سازی تولید کالا در بازاریابی بین المللی

استراتژی محصول

استراتژی های بازاریابی تخصیصی و تفکیکی

استراتژی صادرات

استراتژی تنوع محصول

تنوع افقی و عمودی

استراتژی نام محصول برای بازارهای بین المللی

سیاست های اصلی مارک گذاری

استاندارد کردن کالا

بسته بندی کالا

معیار انتخاب بسته بندی

تصمیمات در مورد بسته بندی

برچسب زنی

حمل کالا

نکات قابل توجه در حمل کالا

خدمات در بازار بین المللی

ضمانت

سوالات ضمانت کالا

خدمات تعمیراتی در بازار بین المللی

 

فصل هشتم: کانال های توزیع در بازاریابی بین المللی 

توزیع در بازاریابی بین المللی

اهداف و محدودیت های کانال های توزیع

کانال های اصلی توزیع

توزیع محصولات مصرفی

توزیع خدمات

انواع روش های توزیع

وظایف و مسئولیت های کانال های توزیع

عناصر شبکه توزیع

خرده فروشی

تفاوت های خرده فروشی در کشورهای توسعه یافته با خرده فروشی در کشورهای در حال توسعه

نقش اصلی عمده فروش

ویژگی های عمده فروش

نمایندگان انحصاری

جابجایی (حمل و نقل) محصولات

 

فصل نهم: تبلیغات در بازاریابی بین المللی

اثرات تبلیغات

اثرات اقتصادی تبلیغات

انواع تبلیغات برحسب هدف

اهداف تبلیغات

تبلیغات آژانس های تبلیغاتی

عناصر تبلیغاتی

اصول تنظیم آگهی

اجزاء آگهی

روابط عمومی و وظایف آن

اهم وظایف روابط عمومی

تفاوت اساسی بین فعالیت های روابط عمومی و تبلیغات

 

فصل دهم: قیمت گذاری در بازارهای بین المللی

قیمت گذاری

استراتژی قیمت گذاری

روش های قیمت گذاری

روش قیمت گذاری براساس دامپینگ

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینت کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی" می باشد که در حجم 295 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

 

دانلود پاورپوینت کتاب بازاریابی بین المللی تالیف میرزا حسن حسینی

دانلود پاورپوینت مدیریت بازار و بازاریابی


دانلود پاورپوینت مدیریت بازار و بازاریابی

بازاریابی به مجموعه ای از فعالیتهای بازرگانی اطلاق می شودکه، جریان کالاها و خدمات را از تولید کننده تا مصرف کننده یا استفاده کننده نهائی آن هدایت می کند

دانلود دانلود پاورپوینت مدیریت بازار و بازاریابی

مدیریت بازار و بازاریابی 
مدیریت بازار 
بازاریابی محصول
فروش محصول
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 53 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
•تعاریف بازار یابی
•بازار یابی یعنی انجام فعالیتهائی مثل خرید و فروش کالا، حمل و نقل و انبار کردن.


•بازاریابی به مجموعه ای از فعالیتهای بازرگانی اطلاق می شودکه، جریان کالاها و خدمات را از تولید کننده تا مصرف کننده یا استفاده کننده نهائی آن هدایت می کند.
•بازار یابی عبارتست از فرایندی که طی آن افراد و گروهها از طریق تولید و مبادله کالا و فایده با دیگران ، خواسته ها ونیازهای خود را تامین می کنند.

•تعریف بازار یابی دربازرگانی پیشرفته به معنی طیف وسیعی از فعالیتهای تحقیقاتی ، طراحی،  تدارکات ، تولید ، بیمه ، کنترل کیفیت ، انبارداری وآماده سازی برای مصرف،تعیین قیمت ، تعیین عوامل فروش ، شناسائی مشتری ، بسته بندی ، فروش و خدمات پس از فروش است؛ بطوریکه توزیع وانتقال کالا به مصرف کنندگان دور و نزدیک را تسهیل نماید.


•لزوم  برنامه ریزی در بازاریابی
• بهترین راهبردها (استراتژیها )،خط مشی ها،فنون وشیوه ها

و سیاست گذاری های بازاریابی بدون توجه به بازاریابی اجرائی،

 محکوم به شکست هستند . منظور از بازاریابی اجرائی یا عملیاتی عبارتست از توانمند سازی موسسه به منظورتهیه وتنظیم ، تدوین ونیز اجرای برنامه های کارآ واثر بخش بازاریابی . بنابراین همه راهبردها و سیاستهای بازاریابی باید در قالب یک برنامه منسجم تدوین گردد،که سازمان بازاریابی بتواند به خوبی

   از عهده اجرای آن برآید.


•تصمیمات عمده مدیران بازار یابی در مورد محصول


فایل پاورپوینت 27 اسلاید

دانلود دانلود پاورپوینت مدیریت بازار و بازاریابی

دانلود مبانی نظری و پیشینه عملکرد بازاریابی و وفاداری مشتریان


مبانی نظری و پیشینه عملکرد بازاریابی و وفاداری مشتریان

مبانی نظری و پیشینه عملکرد بازاریابی و وفاداری مشتریان

دانلود مبانی نظری و پیشینه عملکرد بازاریابی و وفاداری مشتریان

مبانی نظری و پیشینه عملکرد بازاریابی و وفاداری مشتریان
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 130 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 75

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه

بازاریابی

خدمات

کیفیت خدمات

تعریف کیفیت خدمات

ویژگیهای خدمات

بازاریابی خدمات

مولفه های موثر در بازاریابی خدمات مالی و بانکی

تعریف بانک

بازاریابی بانکی

محیط بازاریابی بانکی

مشتری

مشتریان درون سازمانی و برون سازمانی

طبقه بندی مشتریان

مفهوم جدید خدمت به مشتریان

خلق ارزش برای مشتری

رضایتمندی مشتری

بعد مبادله ای و بعد کلی

عملکرد بازاریابی

کارائی

جنبه کارائی- آنالیز بهره وری بازاریابی

اثر بخشی

تعاریفی از اثربخشی

رویکرد اثربخشی –  ممیزی بازاریابی

بهره وری

تعریف شاخصهای بهره وری

انطباق پذیری

ایجاد تغییر

مشتری گرایی

یادگیری سازمانی

وفاداری

تعریف وفاداری

وفاداری در خدمات

خرید نخستین

تکرارخرید

مشتری ویژه

وکیل

عضو

شریک

سهامداران

ایجاد فایده برای مشتریان

افزایش مزایای اجتماعی

افزایش مزایای مالی

افزایش پیوندهای ساختاری

رویکردهای وفاداری

رویکرد رفتاری

رویکرد نگرشی

وفاداری شناختی

وفاداری احساسی

وفاداری کنشی

رویکرد ترکیبی

شاخصهای سنجش وفاداری

کیفیت خدمات

اعتماد

رضایت مشتری

الگوهای تقسیم بندی مشتریان بر اساس رویکردهای رفتاری

پیشینه تحقیق

تحقیقات داخلی

تحقیقات خارجی

نتیجه گیری و مدل مفهومی تحقیق

دانلود مبانی نظری و پیشینه عملکرد بازاریابی و وفاداری مشتریان

دانلود مبانی نظری و پیشینه جذب سرمایه مشتری و بازاریابی اجتماعی


مبانی نظری و پیشینه جذب سرمایه مشتری و بازاریابی اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه جذب سرمایه مشتری و بازاریابی اجتماعی

دانلود مبانی نظری و پیشینه جذب سرمایه مشتری و بازاریابی اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه جذب سرمایه مشتری و بازاریابی اجتماعی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 305 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1- مقدمه ............................................................................ 38

بخش اول: جذب سرمایه مشتری ............................................. 38

مشتری­ شناسی و مشتری­ گرایی ............................................ 38

شناسایی نیازهای مشتریان ..................................................... 39

اهمیت جذب سرمایه مشتری ..................................................... 40

بخش دوم: بازاریابی

مقدمه .................................................................................... 43

تعریف بازاریابی .................................................................... 43

اهمیت بازاریابی ........................................................................ 45

مؤلفه­ های فرآیند بازاریابی ....................................................... 47

الف) محیط بازار ..................................................................... 47

1- محیط کلان ........................................................................... 48

2- محیط خرد ...................................................................... 48

ب) سیستم­ های اطلاعات بازاریابی .............................................. 49

ج) برنامه ­ریزی بازاریابی ........................................................ 50

د) فرآیند اجرای بازاریابی ............................................................. 50

ه) سیستم کنترل و نظارت .................................................... 51

اهمیت بازاریابی خدمات بانکی ............................................... 52

الف) تبلیغ با هدف اطلاع رسانی ................................................. 53

ب) تبلیغ با هدف ترغیب ..................................................... 53

ج) تبلیغ با هدف یادآوری ............................................................ 53

بخش سوم: بازاریابی اجتماعی

مقدمه ............................................................................... 54

مبنای اجتماعی بازاریابی: تأمین نیازهای انسانی ............. 55

تفاوت بازاریابی تجاری و بازاریابی اجتماعی ............................... 56

مفهوم بازاریابی اجتماعی .......................................................... 59

تاریخچۀ پیدایش بازاریابی اجتماعی .......................................... 62

تعریف بازاریابی اجتماعی ...................................................... 63

دیدگاه بازاریابی اجتماعی ....................................................... 65

ابعاد بازاریابی اجتماعی ..................................................... 66

مراحل انجام یک برنامه بازاریابی اجتماعی ............................... 67

مدل عمومی استراتژی بازاریابی اجتماعی ................................... 68

جنبه ­های بازاریابی اجتماعی در صنعت بانکداری .......................... 71

آمیخته بازاریابی .................................................................. 72

بخش چهارم: بررسی مطالعات انجام شده

مطالعات انجام شده در ایران ................................................. 74

مطالعات انجام شده در سایر کشورها ...................................... 80

بخش پنجم: چارچوب نظری تحقیق ............................................. 82

دانلود مبانی نظری و پیشینه جذب سرمایه مشتری و بازاریابی اجتماعی